Práce z domu 2 – E-shop ano či ne?

Opět se vracím ke svému oblíbenému tématu a to je práce z domu, první díl této série, naleznete zde. Už delší dobu si vedu tento blog a přemítám kam dál. Práce z domu mě baví, ale stále mám pocit, jakoby mi někde něco utíkalo. Tak studuji novinky, spolupracuji s jinými lidmi, kteří se v internetovém světě pohybují, a zjišťuji, že možností, jak na netu vydělávat je spousta, jen vědět, jak na to.

První má myšlenka byla založit si e-shop. Takže jsem začala hledat možnosti e-shopového řešení a jak na to. Zde si můžete stáhnout e-book zdarma, kde máte krok po kroku popsáno, jak si vybudovat úspěšný e-shop.

E-shop jako přivýdělek?

Je v této době dobré si zřizovat e-shop jen jako přivýdělek? Ono hodně záleží na tom, co prodáváte a jakou cenu mají vaše produkty a co ste do toho ochotni vložit vy (peníze – energie). Pokud např. prodáváte před Velikonocemi dekoraci v podobě malovaných, či jinak ručně dělaných kraslic a pak v zimě vyrábíte vánoční věnce. Vaše prodeje jsou jen tak trochu na přivýdělek, tak asi e-shop úplně nepotřebujete, můžete sdílet své výrobky ve skupinkách na FB a myslím, že k občasnému přivýdělku to bohatě stačí.  Pokud byste ovšem chtěli začít prodávat ve velkém např. domácí mýdlo, tak pěkný článek je zde , najdete v něm krok po kroku vše pěkně popsané.

Fotografie paní jak sedí na ruce
Přivýdělky e-shopem ano či ne?

 

 

Co budete potřebovat k založení e-shopu?

No rozhodně první věc je potřeba si pořádně rozmyslet co budete prodávat. To může být oříšek. Víte, kolik existuje e-shopů aktuálně v ČR? Je jich v ČR necelých 37.000 a stále vznikají nové. Produkt, který si vyberete, je nutné si velmi dobře rozmyslet, zjistit si konkurenci, dodavatele, zajistit sklady a lidi pro export a import zboží, skladníky, administrativu a spoustu dalšího.

Produkt, který chcete prodávat, by měl být něčím odlišný, specifický a jedinečný než má konkurence, bezpečný, zdraví neškodný a kvalitní pro spotřebitele a jeho potřeby. Stejně tak služby e-shopu, by měly fungovat na jedničku. A to rozhodně není vše.

EET

Od 1. 3. 2018 bude EET (elektronická evidence tržeb) rozšířena na platby on-line u e-shopů.

Jak se to dotkne zákazníka?

Pro nás zákazníky to znamená, že u některých menších e-shopů nebudeme nyní moc zaplatit online kartou ihned. Nemělo by to být přítěží, pokud nezapomeneme zboží převodem uhradit (to se mi občas stává). Pak se doba dodání samozřejmě prodlužuje.

Jak se to dotkne e-shopů

Menší e-shopy nemají na to ještě rvát peníze do EET tak tuto možnost zruší. Zrušení možnosti platit online kartou ihned není žádným tajemstvím. Hezký článek o tom jak se druhá vlna EET dotkne menších e-shopů, si můžete přečíst zde.  A to je další náklad a starosti.

Zviditelnění e-shopu

fotografie z nadpisem e-shop ano či ne
E-shop ano či ne?

 

Jaké jsou možnosti zviditelnění/propagace

  • Zviditelnění na internetu přes PPC (placená reklama S-klik, Google Adwords, Facebook…)
  • Propagace e-shopu přes TV, radio
  • PR články, bannery, výzvy, soutěže
  • Blog – spolupráce s blogerkami
  • E-mailing
  • Sociální sítě organicky
  • Veletrhy, výstavy, billboardy, kamenný e-shop
  • Autobusy, vlaky, ordinace
  • Možná kdybyste se firmám nabídli, že si jejich půlmetrová loga nalepíte na čelo a budete s tím chodit po Václaváku a vyzařovat pozitivní vibrace, tak lehce zbohatnete … :-))) Kdyby jo, dejte vědět, udělám s vámi rozhovor. 😀

Den by musel mít nejméně 48 hodin, abyste to stihli všechno, a obávám se, že byste stejně nespali.

Vidíte, že pokud nejste expert na marketing, prodej, obchod, finance, účetnictví atd., tak si můžete zřídit e-shop, ale vydělávat vám dle mého názoru nebude.

Jak to dělají ostatní?

Nemusí to být samozřejmě až tak složité a můžete některé starosti hodit za hlavu a e-shop si pronajmout. Je to jednodušší cesta, a pokud si nejste jistí v kramflecích, jak vše správně zajistit, tak do začátku vám to hodně pomůže. Zde najdete informace a ceník k pronájmu e-shopu a jeho udržování. Ceny se liší dle nabídky služeb.

Koupení již běžícího e-shopu

e-shop
e-shop

Dalším a dnes posledním řešením, je nákup již hotového a rozjetého e-shopu. Jsou mezi námi i tací, kteří prostě nechtějí zápasit s online reklamou a SEO optimalizací webu, ale bez toho se dnes daleko nedostanete (tedy pokud nejste milionář, nebo z rodiny někoho hodně vlivného).

Znám příklad, kdy byl e-shop právě z tohoto důvodu prodán někomu jinému. No pozor, ale i na tyto nabídky. Pokud se někomu nechce bojovat s on-line marketingem a optimalizací svého webu, pak ten, kdo e-shop/web kupuje, by si měl ověřit, kam až jeho nechuť k této aktivitě sahala a zjistit si možné náklady na opravu škod.

A zde je dobré nedávat svůj nový e-shop na starosti jen tak někomu. Zmapujte si i ceny a služby agentur. Mrkněte na recenze atd. I zde by přešlap mohl být možný a drahý. 🙂

Můj závěr? E-shop v této podobě NE, ale napadlo mě něco dalšího, tak si zjišťuji už bližší informace… 😀

 

Brzy nashle Maruška