U:fon internet ukončení smlouvy, které trvalo rok

Nemůžu jinak než se s vámi podělit o svoji zkušenost s „U:fonem“ a mobilním internetem od nich. Ukončení smlouvy se mi podařilo až po jednom roce placení za službu, která nefungovala a kterou jsem už po otřesných zážitcích se zaměstnanci této společnosti dál nechtěla využívat. Ve 21. století si zde připadám, jako v době ledové a trochu mám pocit, že sice mluvím česky, ale asi moc potichu. Proto jsem letos zvýšila hlas a začala křičet a světe div se, nepomohlo to.

fotografie ruky s nápisem help
Help!

Pomohlo až slovíčkaření a zamyšlení se nad tím ještě z jiného úhlu, což nám ženským v závalu emocí moc nejde. Tedy pomohl přítel, který s chladnou hlavou a trpělivostí, za kterou by zasloužil metál, dotáhl celou věc (doufejme) do konce. Dnes jsme nad komunikací s operátory z tohoto call centra strávili cca 3-4 hodiny čistého času. Pecka. 🙁

Žádost o ukončení smlouvy U:fon / Air Telecom / Nordic Telecom

fotografování
Vše začalo u Ufona

Co si vzpomínám, první hovor proběhl na začátku tohoto roku, nebo koncem roku minulého. Internet nám přestal fungovat a tak jsem zavolala tenkrát ještě na U:fona s tím, že bych ráda službu z důvodu její nefunkčnosti ukončila, a začalo to.

Slečna mi tenkrát řekla – nebo spíše mi arogantně oznámila – že „službu zrušíme a doplatek bude 6.900,- za nedodržení závazku.“ Ironie a uspokojení v jejím hlase, jak mě dostala, mi vlilo krev do žil a adrenalin se začal zvyšovat.

I přesto, že nejsem zrovna trpělivý člověk, tak znovu jsem se snažila slečně vysvětlit, že ten net NEJDE! Prostě NENÍ SIGNÁL, NEFUNGUJE, NEJDE NA NĚM VYKONÁVAT ČINNOST TAK, ABY UŽIVATEL BYL SPOKOJEN. Prosila jsem, ať si to ověří a podívá se, že data nečerpám, ale kdepak.

Dřív by ze mě byl skeleton, než bych tady něco vyřešila

Fotografie lebky s cigaretou
Kostlivec

Odezva od operátorky na druhé straně „JÁ TO CHÁPU…“ (školení na komunikaci – pochopení zákazníka: nyní velmi oblíbené a hned je z vás mladý psycholog!)

Dokonalé, jenže slečna asi chyběla na tu další část, kde vysvětlují dořešení požadavku zákazníka, a pak i na tu další část – EMPATIE – VCÍTĚNÍ SE DO ZÁKAZNÍKA… protože hned poté následovalo: „ALE… (spojka odporovací, tedy slovo, které ve většině případů popírá větu předešlou) …DLE SMLOUVY TU MÁTE ZÁVAZEK, A PROTO MUSÍTE UHRADIT 6.900,- Kč. Pošlete nám písemnou žádost nebo e-mail.“

A tak jsem to poslala e-mailem, zpět mi přišlo toto:

Zkopírujte e-mail z Ufo

Poštou??? Cože??? Další novinka?

V ČR platíme, i když služba nefunguje

A protože jsem si nemohla dovolit, asi jako většina z nás, jen tak někomu strčit 7.000,- Kč do chřtánu, tak jsem jim další rok nacpala ve splátkách po 500,- Kč krásných – 6.000,- Kč, aniž bych za tyto peníze čerpala a využívala jakékoliv služby. Nabídka z jejich strany, jak by se to dalo čekat, nepřišla. A co byla další pecka?

Zvedli mi cenu netu

Akční cena 399,- Kč + super paráda závazek na 2 roky = po roce cena roste. Takže po roce placení služby, která slibovala víc, než mohla ve skutečnosti dát, mi ještě zvedli cenu. Celý rok 2017 platím 500,- Kč za něco, co nemám, nevyužívám, nechci, nepotřebuji a hlavně mi to NEFUNGUJE, tedy není možné s tímto netem fungovat (aspoň u mě doma a v blízkém okolí) tak, abych se do pár hodin nezcvokla.

Po roce přišlo vysvobození

Před pár dny jsem započala novou akci: Akce odstoupení od smlouvy. Pozor, teď buďte pozorní, protože pokud vám končí závazek, tato společnost vám nedá vědět, ale naopak – ona vám ho automaticky prodlouží, pokud SAMI NEZAVOLÁTE K NIM NA LINKU (KDE JE ČEKACÍ DOBA DLE NAŠEHO DNEŠNÍHO PRŮMĚRU 35 MIN.) A NEPOŽÁDÁTE JE, ABY VÁM TU SMLOUVU UŽ NEPRODLUŽOVALI.

Heslo pro komunikaci s operátorem

To ovšem není zdaleka vše. Nevím, jestli je v pohodě, že když se ověříte RČ, tak se po vás chce ještě další ověření, které ovšem najdete pouze na smlouvě. Už jsem psala na ČTÚ, jestli je tohle v pohodě.

Jedná se o 4-místný kód, který se nazývá „kód pro komunikaci s operátorem“ a pokud ho nemáte, tak asi budete platit službu navždy. 🙂 Ne, není to tak, jen nečekejte, že vám řešení nabídne operátor.

čtyřlístek
Štěstí v neštěstí, dá se říci…

My měli po spoustě hodin vypisování e-mailů a telefonování, dá se říci, velké ŠTĚSTÍ v NEŠTĚSTÍ, protože dnes po dalších hodinách čekání na operátora, vysvětlování situace, poslouchání pořád toho stejného do kola a nakonec neohlášeného zavěšení ze strany operátora, jsme se dovolali na paní Libuši Z., která jako jediná spolkla již můj hysterický výstup a dotáhla s námi (doufejme) celou věc do zdárného konce. Tedy téměř dokonce.

„Doufejme“, píši proto, že ještě nemám potvrzení v e-mailu o neprodloužení závazku, a „téměř do konce“, protože samozřejmě se mi nelíbí, že jsem platila za něco, co už rok nevyužívám, a nikdo mi nenabídnul žádné řešení, které by pro obě strany bylo přijatelné.

Slovíčkaření a mluvení jazykem, který mě osobně nebaví

Pokud jste laik a mluvíte jako já, tedy tak, jak vám zobák narostl, a nevyjadřujete se jako právník či jiná osoba odborně vzdělaná, pak máte problém.

Chyba v mé komunikaci (aspoň nyní na konci, kdy mi končí 24 měsíční smlouva a závazek):

Končí- li vám závazek, tak nesmíte jako já říci:

„Chci u vás ke dni skončení mé smlouvy zrušit internet!“

Ale je potřeba říci:

„Ráda bych vás požádala, abyste mi již neprodlužovali smlouvu, kterou jsem u vás měla zřízenou na 24 měsíců. Již nadále nechci využívat vaše služby a ráda bych s koncem závazku ukončila i smlouvu a požádala vás o neprodlužování.“

Co vy na to?

No jednoduše celý problém byl v tom, že já chtěla službu zrušit, ale měla jsem žádat o neprovedení automatického prodloužení smlouvy a ukončení služeb ke dni skončení smlouvy. Což jsem ovšem před rokem logicky udělat nemohla, protože mi žádná smlouva nekončila.

Celou věc jsem poslala na ČTÚ a jsem zvědavá na jejich vyjádření. Nordic telecom nyní přechází na lepší technologii, tak můžeme jen doufat, že komunikace a dovolání se řešení u jejich společnosti se bude také jen zlepšovat.

V tuto chvíli si myslím, že kdyby na to sluchátko posadili robota, který by generoval automatické odpovědi, bylo by to stejné, jako když tam sedí člověk.

Omlouvám se takto veřejně paní Libuši Z., která když mi řekla, že mám výpověď poslat do mailu a nebudou po mě chtít kód pro komunikaci, tak mě málem klepla pepka.

Proč? Protože jsem s nimi e-mailem už téměř rok komunikovala a zde je to, co mi od nich chodilo stále dokola a dokola a dokola…

fotografie e-mailové komunikace
Nordic telecom – mailová komunikace

Moje odpověď byla, že nemám heslo pro komunikaci s operátorem, ale dle RČ a dle faktury, kterou jsem jim již potřetí znovu poslala v příloze, by mě měli být schopní najít. To vám zde sdílet nebudu 😀

No a hádejte, co mi přišlo za odpověď? 🙂

Nordic telecom mailová komunikace
Nordic telecom – mailová komunikace

Fakt? Pošlu rodné číslo, jméno, adresu, ale to nestačí? Pořád to stejné dokola? No tak se na mě lidi nezlobte, ale tohle přece není standardem, nebo ano? 

Konec staré technologie

Dnes nám přišel dopis, který určitě udělá radost spoustě nebohých lidí, kteří také bojují už dlouhá léta o zrušení služby od nich a nemůžou se dočkat, až se jim to podaří. K 1. 1. 2018 bude Nordic Telecom přecházet na novou technologii, a těm, co mají staré služby a neozvou se, bude jejich služba automaticky zrušena.

To to nemohli udělat už před rokem? Doufejme, že i zlepší komunikaci operátorů se zákazníky. Držím palce. Já zatím krom nového názvu žádnou změnu nenašla.

Obrázky zdroj: Pixabay