Dovolená Řecko – Kos a jeho pláže

Dnešní článek bude zase o mém milovaném ostrově Kos. Dovolená Řecko – Kos. Jak jsem již psala v příspěvku „Hotel, který mě bavil„, tak jsme byli naprosto spokojení s ubytováním a službami hotelu. Dnes shrnu Kos a jeho pláže. O těch jsem se zatím nezmínila.

Pláž se nacházela hned u hotelu a nebyla úplně to pravé ořechové. První den příjezdu jsme se krapet zhrozili, protože počasí nebylo přívětivé. Teplota byla kolem 20 stupňů. Šli jsme se projít k moři, a zde uviděli něco, co jsem já sama moc nepochopila.

Na pláži, která byla více kamenitá než písčitá, a vstup pro děti nebyl úplně vhodný, ležela spousta lidí, kteří se rádoby opalovali. Naopak moře bylo naprosto prázdné, bez lidí. Na všech bylo vidět, že jim teplo není a děti se nudily s hrabičkami na pláži a snažily se z těch hromad kamínků udělat rádoby hrad z písku.

Foto:sleva 725 kč na dovču

Dovolená Řecko – Kos a jeho pláže

Pláž u hotelu- Akti Kalimera - Kos
Dovolená Řecko – Kos – hotel Akti Kalimera – pláž
 Dovolená Řecko - Kos - Pláž u hotelu- Akti Kalimera - Kos
Dovolená Řecko – Kos

Tento pohled mě nepotěšil. V té zimě jsem si nedokázala představit, že budu ležet na pláži a klepat zimu. A tak jsem se rozhodla prozkoumat zdejší krámky, a ten jeden den zimy přežít utrácením peněz.

V hotelu nechyběl krámek, který skýtal různé zboží od tretek, opalovacích krémů, tašek na pláž až po kabelky, šátky atd., a moje špatná nálada byla ta tam. Druhý den naštěstí sluníčko vylezlo a teplota stoupla na příjemných 29 stupňů, a my vyrazili autem poznávat místní pláže.

Paradise Beach – Kos

Paradise Beach - Kos

Začnu pláží, která mě nadchla, a určitě nejen mě. Tato pláž leží na jihu ostrova a kousek od všeho. Ostatně jak jsem již psala, ten ostrov je tak malý, že všechno je kousek od všeho. Trochu jsem se bála turistů a návalů, ale nebyla ještě sezóna, tak zřejmě proto ani návaly. Lehátka si můžete půjčit za 5 Euro – záleží, kolik jich chcete, a čím více, tím méně platíte, ale to je všude. Na pláži najdete vyžití všeho druhu, a pokud jste movití cestovatelé a máte rádi adrenalin, rozhodně tuto pláž doporučuji. Strávili jsme zde téměř celou dovolenou, protože vstup do moře je vhodný pro děti, moře je mělké a průzračné.

Termální prameny AGIOS FOKAS – Kos

Termální prameny se nacházejí poblíž města Kos a rozhodně doporučuji toto místo navštívit. Díky sopečnému ostrovu Nissyros zde vyvěrají horké a léčivé prameny.

My tam jeli v největším horku, a já sama do této Kosovské speciality nevlezla, protože voda je opravdu horká. Pramen, který vyvěrá do moře, má téměř 80 stupňů, a i když moře bylo studené, tak voda měla téměř 40 stupňů. Přítel tam vlezl, a jeho pocity? Chvilku mu připadalo, že asi shoří, ale jakmile si tělo zvykne, máte vyhráno. 🙂

Therma-Kos
Therma-Kos masage

Doporučuji navštívit spíše ráno nebo večer, kdy sluníčko už tolik nepálí. My jeli autem, parkoviště je hned nad prameny a po cestě je velmi příjemná taverna, kde se můžete občerstvit a dolít tekutiny.

Therma

Agios Stefanos Pláž – Kos

Agios Stefanos Pláž - Kos

Tato pláž nám byla doporučena hned jako první, a tak si ji nechávám na konec. My chtěli vidět aspoň trochu podmořského světa, ale na Kosu to pod vodou moc nežije, a proto jsme se snažili najít pláž, kde bychom potkali např. mořskou želvu, nebo tak nějak cokoliv, co by nás uspokojilo. Na to konto nám byla doporučena pláž Agios Stefanos, která se nachází na jihozápadě ostrova, kousíček od města Kefalos.

Z Kefalosu na ni krásně vidíte 🙂

Kos-Kefalos výhled na pláž Agios Stefanos

Želvy ani jiné mořské potvůrky jsme bohužel neviděli, ale co nás velmi zaujalo, byl ostrůvek Kastli, na kterém je i kostelík s modrou střechou. Přímo na pláži jsou pozůstatky křesťanské baziliky Agios Stefanos.

pozůstatky křesťanské bazilikyAgios Stefanos

Pozůstatky křesťanské baziliky Agios Stefanos

To, co je na tom zajímavé, je, že téměř až k ostrůvku můžete mořem dojít po svých. Je pravda, že nedojdete až k němu, pár temp udělat musíte, ale moře je tam tak mělké, že se tolik nenadřete. Pokud máte děti, tak si můžete půjčit šlapadlo (i s klouzačkou) a dojet si tam na něm. Já to tak udělala. Skvělá dovolená Řecko – Kos.

šlapadlo Ag. Nikolaos Bech

Agios Stefanos Pláž - Kos

Na ostrově Kastli hnízdí racci a nedokážu v článku popsat atmosféru, protože to prostě musíte zažít.

Kastli - Kos

Kastli – Kos

Svatba na ostrůvku Kastli

V čase, kdy jsem se na ostrůvek vydala, tam byla svatba. Bylo to trochu teatrální, protože když jsem lezla za racky, abych si je prohlédla, zrovna přijížděla loď, a než jsem se stačila dostat zpět, ženich už byl u kostelíku. Snažila jsem se být neviditelná, přeci jen já v plavkách, tedy téměř nahá, a na svatbě? No ženich to neřešil, když jsem kolem něj probíhala, tak se na mě usmál, já se omluvila, ale jeho čekala mnohem větší výzva, než tolerovat turistku v plavkách. Nevěstu jsem nezahlédla, ale předpokládám, že tam někde byla v plavkách taky. 🙂 Já se vdávat v Řecku (nebo kdekoliv, kde je vedro), tak šaty na svatbu volím rozhodně v plavkovém střihu. 🙂

kos svatba1

svatba Kos

Na Kosu je samozřejmě ještě více pláží, no my se rozhodli poté, co jsme poznali Paradise Beach, tam už zůstat (i na přání dětí) a užít si to jako na dovolené. 🙂 Jestli se na dovču teprve chystáte, tak přeji, ať si ji užijete minimálně tak, jako my. Dovolená Řecko – Kos:-)